Blog projektu " TIK?Tak! Szkoł@ przyszłości"
wdrażanego
w Szkole Podstawowej im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Bornem Sulinowie
Numer projektu 2019-1-PL01-KA101-062678
Kwota dofinansowania: 43436,00 EURO
Termin realizacji - 22 miesiące (od 2019-08-20 do 2021-06-19)
Projekt finansowany z Programu
Operacyjnego „Wiedza Edukacja Rozwój” i budżetu państwa.
może Pani tutaj napisać tekst o uczestnikach, wymienić z nazwiska i imienia, edytować założenia projektowe, cele , działania - teksty poniżej (skopiowane z wniosku)
"Nasza szkoła przechodzi kolejny etap reformy, ze szkoły 6-klasowej stała się szkołą ośmioklasową. Zależy nam aby nasi absolwenci mieli gotowość do dalszego kształcenia się, rozwijania swoich umiejętności i zdobywania nowych kompetencji, gdyż ma to istotny wpływ na ich przyszłą pozycję zawodową, poziom dochodów oraz zmniejszenie prawdopodobieństwa wykluczenia społecznego. Konieczne jest zatem nadanie naszej placówce wymiaru europejskiego poprzez zastosowanie nowoczesnych metod nauczania oraz zarządzania. Cele projektu: 1. Stosowanie innowacyjnych metod nauczania tj. metody CLIL i jej elementów - nada placówce wymiar europejski. Stanie się atrakcyjniejsza dla uczniów, ale co ważniejsze atrakcyjniejsze metody nauczania będą również bardziej efektywne. 2. Podniesienie kompetencji kadry szkolnej w zakresie językowym i w zakresie posługiwania się technologią informacyjno – komputerową. Wzrost kompetencji nauczycieli wpłynie z kolei na podniesienie ich pewności siebie, pozwoli się im otworzyć w kontaktach z uczniami podczas zajęć z wykorzystaniem j. angielskiego i TIK, a w konsekwencji wpłynie na wyższy poziom nauczania i uczenia się. Wymiernym efektem może być podwyższanie wyników egzaminów zewnętrznych (edukacyjna wartość dodana), co jest szczególnie cenne w czasie przemian w strukturze organizacyjnej szkół. 3. Efektywne wykorzystanie dobrych praktyk szkół z krajów europejskich. Rozwiązania edukacyjne i dydaktyczne oraz metody zarządzania placówką edukacyjną poznamy w czasie wizyty w szkole partnerskiej w Spantekow, ale również w czasie nauki w szkole językowej na Malcie, gdzie mamy szansę na wymianę doświadczeń z nauczycielami z różnych krajów europejskich. Organizatorzy projektu chcieliby zachęcić nauczycieli do angażowania się w przyszłości do działań na rzecz szkoły. Atrakcyjna forma realizacji projektu zwiększa pewność siebie, przyczynia się rozwoju osobistego, a w konsekwencji, jak uczy doświadczenie, owocuje zwiększonym zaangażowaniem w inne projekty. Naszym celem jest również inspirowanie innych nauczycieli naszej i zaprzyjaźnionych szkół oraz zmobilizowanie ich do innych podobnych działań, co również wpłynie pozytywnie na środowisko lokalne. 4. Rozwijanie kompetencji miękkich, społecznych i kulturowych uczniów i nauczycieli. Mimo ograniczeń natury finansowej czy organizacyjnej jesteśmy częścią Europy i chcemy otwierać naszych pracowników, ośmielać ich i przygotować ich do efektywnego zmagania z problemami cywilizacyjnymi. Poprzez realizację projektu chcemy dążyć do tworzenia optymalnego modelu szkoły opartego na podmiotowej i efektywnej współpracy uczeń-rodzic-nauczyciel z wykorzystaniem materialnych i intelektualnych zasobów środowiska lokalnego."
Działania:
"We wrześniu 2018 r. odbyło się spotkanie nauczycieli, zainteresowanych udziałem w europejskim programie Erasmus+. Powołano koordynatora oraz asystenta koordynatora, wspólnie opracowano listę działań i harmonogram ich realizacji. Wyłoniono osoby odpowiedzialne za poszczególne działania projektowe. Przygotowano plan realizacji, który między innymi opisuje kompetencje cyfrowe i językowe potencjalnych beneficjentów projektu, zadania do wykonania oraz obowiązki koordynatorów, organizacji wysyłającej i beneficjentów w trakcie realizacji projektu. Ustalono, kryteria decydujące o uczestnictwie w projekcie. Opracowano regulamin rekrutacji. Stworzono listę uczestników oraz listę rezerwową. W toku dalszych działań wskazano osoby odpowiedzialne za sformułowanie koncepcji poszczególnych zadań odzwierciedlających potrzeby szkoły: przygotowawcze szkolenia językowe, mobilności, Job Shadowing, eTwinnig. Zaplanowano działania ewaluacyjne, które będą obecne we wstępnej fazie przygotowań, w trakcie realizacji oraz po zakończeniu działań projektowych. Wyznaczono osoby za nie odpowiedzialne. Powołano osoby do upowszechniania rezultatów i propagowania podjętych działań na każdym etapie realizacji projektu. Na przełomie października i listopada 2018 roku, opierając się na opiniach pozyskanych od beneficjentów z sąsiedniej szkoły, biorąc pod od uwagę: jakość, ofertę, terminy prowadzonych kursów, łatwość transportu oraz atrakcyjność pod względem kulturowym danego kraju, dokonano wyboru organizacji przyjmującej (kursy metodyczne, językowe). Zaplanowano, że przygotowanie praktyczne (językowe) będzie udzielone beneficjentom projektu przez 3 anglistów zatrudnionych u wnioskodawcy. Będą to trzy 30-sto godzinne kursy językowe (rozpoczną się w VIII 2019 roku i będą trwać przez cały rok szkolny) dla trzech grup zaawansowania (A1,A2 i B1 wg ESOKJ). Przygotowanie praktyczne obejmie również anglistów, którzy wezmą udział w metodycznych kursach związanych z wykorzystaniem zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego – metoda CLIL. Przed mobilnościami będą oni ćwiczyć tworzenie i praktyczne zastosowanie poszczególnych e-narzędzi. W celu zaplanowania bezpośredniej obserwacji pracy w placówce zagranicznej (Job Shadowing) w lutym 2020 r. zostanie podpisany Mobility Agreement ze szkołą Johann-Christoph-Adelung Schule w Spantekow (Niemcy). Została ona wybrana ze względu na wcześniejsze doświadczenia we wspólnej realizacji polsko-niemieckiej wymiany młodzieży. W tym samym czasie będą miały miejsce przygotowania do pierwszych mobilności oraz udział w dwutygodniowych kursach językowych. Kolejne odbędą się w styczniu 2021 roku. Następnym etapem naszych działań będzie nawiązanie i praca projektowa wirtualnej współpracy szkół z wykorzystaniem platformy eTwinning. Rozpocznie się w kwietniu 2020 r. a jej forma, tematyka oraz rodzaj użytych narzędzi, będą dopasowane do aktualnych potrzeb naszej szkoły oraz partnerów współpracujących. Jedną ze szkół partnerskich będzie szkoła w Spantekow. Na przełomie lipca i sierpnia rozpoczną się działania w ramach projektu Job Shadowing. Odwiedziny w niemieckiej szkole będą okazją do przygotowania koncepcji kolejnej wymiany młodzieży polskoniemieckiej (finansowanej z programu Polsko- Niemiecka Współpraca Młodzieży). W roku szk. 2020/2021 nastąpi praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności językowych i cyfrowych w procesie dydaktycznym. Wzbogaci się oferta szkoły o zajęcia pozalekcyjne, na których uczniowie ze starszych klas pragnący rozwijać kompetencje kluczowe, pod kierunkiem nauczycieli stworzą proste e-pomoce urozmaicające, i poszerzające treści przedmiotowe na wybranych lekcjach. Zostaną przygotowane szkolne i gminne konkursy przedmiotowe z wykorzystaniem poznanych aplikacji. Stworzone e-pomoce zostaną zamieszczone w zakładce na stronie szkoły. Nauczyciele wykorzystają podczas zajęć tablice interaktywne i dostępne w Internecie multimedia. Podejmowane działania będą omawiane na spotkaniach grupy projektowej, posiedzeniach rad pedagogicznych, spotkaniach z rodzicami. Będą wzbogacane i ewaluowane, tak aby odpowiadały potrzebom szkoły. W pierwszym półroczu roku szkolnego 2020/2021 dwójka beneficjentów- nauczyciel fizyki i j.niemieckiego oraz dyrektor zajmą się przygotowaniem wymiany młodzieży polsko- niemieckiej. W maju 2021 r. zostanie dokonana końcowa ewaluacja jakości działań projektowych w odniesieniu do poszczególnych jej podmiotów (rodzice, uczniowie, nauczyciele, środowisko lokalne). Przedstawiciel organu prowadzącego wręczy uczestnikom certyfikaty poświadczające udział w projekcie. Nasze działania będą kontynuowane a zdobyte doświadczenia upowszechniane nie tylko wśród nauczycieli naszej szkoły. Będziemy angażować nauczycieli niebędących uczestnikami projektu do wykorzystywania technologii cyfrowej i włączania elementów języka angielskiego w tok nauczania przedmiotowego, propagować współpracę szkół na platformie eTwinning, zachęcać do aplikowania do programu Erasmus."
Komentarze
Prześlij komentarz