Szkolenie w dniu 24.09.2018r. zorganizowane przez
Zespół Programu Operacyjnego POWER
Program szkolenia był bardzo napięty, jakość wystąpień i kompetencje pracowników doskonałe, informacje uzyskane na szkoleniu bezcenne.
Mnóstwo notatek na w/w tematy, wkrótce ukaże się na stronie PO WER link do prezentacji użytych na szkoleniu.
Nasz szkolny projekt jest realizowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) na zasadach Programu Erasmus Plus, czyli tam gdzie składaliśmy wniosek.
Co po szkoleniu?
1. Wiemy jakie dokumenty mamy edytować i podpisać. Numer jeden to umowa z beneficjentami projektu. Kwotę podajemy w złotówkach wg kursu 4.32. Dwa miejsca po przecinku. W przypadku naszego projektu wybieramy opcję pierwszą, czyli uczestnicy kursów metodycznych i językowych rozliczani są w formie ryczałtu za podróż i wsparcie indywidualne. Faktura za kurs musi być złożona w księgowości i jest to jedyny rachunek imienny z mobilności. Oczywiście gromadzimy inne dowody zakupów usług i towarów. Ciekawostką jest konieczność przywiezienia dwóch dyplomów potwierdzających uczestnictwo na kursie (tego ze szkoły na Malcie i wydanego przez operatora PO WER). Musimy pamiętać o oświadczeniu uczestnika projektu - podpisane należy w ciągu 3 dni przesłać do operatora w formie papierowej. I to nieszczęsne RODO, chyba połowa umowy zawiera treści z tym związane.
EUROPASS
Przed mobilnościami musimy wygenerować także dla każdego uczestnika po dwa Europasy. Ponieważ każdy beneficjent w czasie dwutygodniowego kursu uczestniczy w dwóch kursach, ktoś będzie musiał przed wylotem wypisać 12 Europasów.
2. Agnieszka będzie się zajmować narzędziem Mobility Tool. Kasia już stworzyła regulamin.
3. Po podpisaniu umów i przelaniu zaliczki przystępujemy do rezerwacji lotów i zakwaterowania. Ze względów zapewnienia poprawnej pracy szkoły, lecimy w czasie ferii zimowych, ale tak jak było na poprzednich mobilnościach, będziemy się integrować z osobami z innych krajów. Wciąż pamiętam Danielle z Włoch i Juana z Hiszpanii.
4. W naszym Liceum musimy zawiesić tablicę informują o realizowanym przez nas projekcie. Bardzo zwracano uwagę na identyfikację wizualną, rozmiar i rozmieszczenie logo instytucji.
5. Jakie kursy wybierzemy?
Już wiemy z usług której szkoły skorzystamy. Oczywiście ETI na Malcie.
Co do kursów, to realizujemy nasze założenie z etapu pisania wniosku, czyli pięciu beneficjentów, posiadających różne kompetencje językowe, uczestniczy w jednotygodniowych kursach językowych (Fluency and English Language Development) Pewnie przydzieleni zostaniemy do trzech różnych grup zaawansowania. Click here
Po weekendzie, który wykorzystamy do integracji z innymi nacjami i wycieczek poszerzających naszą wiedzę o historii i kulturze Malty, weźmiemy udział w drugim kursie związanym z wdrażaniem metody CLIL w naszej szkole Click here. Teraz wykorzystujemy wolne chwile i wzajemnie się dokształcamy w naszej grupie projektowej.
Nauczyciel angielskiego weźmie udział w dwutygodniowym szkoleniu związanym z ICT Click here .
5. Propagowanie projektu jest na osobnej karcie bloga
6. "Drobne zakupy" z funduszu wsparcia
Pozyskany fundusz wsparcia wykorzystamy w lwiej części na zakup tablicy multimedialnej, która zainstalowana w jednej z pracowni, będzie wykorzystywana do wprowadzania elementów metody CLIL i innych multimediów. Ponieważ taki zakup przekracza kwotę 3.000 PLN, wskazane jest złożenie zapytań ofertowych do trzech sprzedawców. Myślę, że do końca października zakupimy i zainstalujemy ten sprzęt. Wiemy, że musi być Ultra Short Throw i technologia IR. Hmmm???
Komentarze
Prześlij komentarz